Czy druk ulotek ma dziś sens? 4 powody, dla których warto inwestować w ulotki

Czy druk ulotek ma dziś sens? Mamy przecież XXI wiek, internet, telewizję, a jednak jak się okazuje ulotki to wciąż dobry i skuteczny sposób na promowanie marki. Mogą przynosić ogromne korzyści, bez względu na to, czy jest to duża korporacja, czy mała lokalna firma. Ulotki są świetnym sposobem na zwiększenie świadomości na temat marki oraz tego, co oferuje. Co więcej, wciąż są stosunkowo tanim sposobem promocji. To jednak niejedyny powód, dlaczego druk ulotek ma dziś sens.

fot. pixabaycom | cc0

4 powody, dla których warto inwestować w ulotki

Wielu przedsiębiorców, szczególnie na początku prowadzenia swojej działalności rozważa, czy druk ulotek ma dziś sens, czy lepiej od razu inwestować w inne formy reklamy, będące bardziej „na czasie”. Istnieją jednak niepodważalne powody, dla których warto, chociażby przetestować druk ulotek w swojej dla promocji swojej marki. Oto one:

1. Ulotki są czymś namacalnym — jedną z zalet ulotek jest to, że oferujemy klientom coś konkretnego. Czarno na białym, trzymając w ręce ulotkę, widzą ofertę i najważniejsze informacje. I choć klienci również odkryli już w pełni erę cyfrową i chętnie z niej korzystają, to ulotki wciąż mają pewną przewagę — są namacalne.

2. Ulotki są tanie — druk ulotek może okazać się o wiele tańszą alternatywą niż pozostałe formy marketingu. Ma to szczególne znaczenie głównie podczas rozkręcania biznesu. Tania drukarnia to sposób na optymalną cenę, dostosowaną do budżetu firmy. W niskiej cenie zyskujemy coś, co w łatwy sposób może zwiększyć świadomość o marce.

3. Ulotki to ukierunkowany marketing — dla firm, a szczególnie dla marketerów, jednym z największych wyzwań może być upewnienie się, że odpowiednie osoby zobaczą przygotowaną reklamę. Ujmując to inaczej, wyzwaniem jest po prostu trafienie do docelowej grupy odbiorców. W końcu każdy chce, aby pieniądze zainwestowane w promocję firmy doprowadziły do zwrotu z inwestycji. W przypadku większości tradycyjnych formatów reklamowych, takich jak: bilboardy, telewizja, radio, czy internet — inwestujemy jedynie w zwiększoną świadomość marki, jaką te platformy zapewniają. Konsumenci zobaczą i usłyszą reklamę na tych platformach, ale czy to jest właśnie istotne? Ulotki pozwalają wykazać się znacznie mądrzejszym podejściem, ponieważ możemy kierować znajdującą się na nich reklamę dokładnie do tych klientów, do których chcemy trafić. Można idealnie zaprojektować ulotkę, która jest dla nich dedykowana. Niezależnie od tego, czy kierujemy reklamy do klientów w oparciu o: historię zakupów, lokalizację, czy wiek. W każdym z tych przypadków ulotki stanowią doskonały sposób na osiągnięcie prawdziwie ukierunkowanego podejścia marketingowego w XXI wieku.

4. Personalizacja ulotek — prowadząc firmę, często posiadamy bazę klientów. Ulotki umożliwiają w pełni spersonalizowaną formę reklamy. Możemy na przykład stworzyć każdą ulotkę w inny sposób, z jakiejś okazji-wysyłając je do poszczególnych klientów, którzy z pewnością poczują się dzięki temu wyjątkowo. A przecież o to również nam chodzi.

źródła: Drukarnia Lublin