Czy neony reklamowe to dobry pomysł na reklamę?

Neony reklamowe to rodzaj reklamy zewnętrznej, zwanej także reklamą OOH lub outdoor. Co ciekawe, jest to najstarsza forma reklamy. Pierwotnie reklamą było malowanie napisów na murach lub bramach miasta. Nie bez powodu, reklama zewnętrza przetrwała do dziś, podczaspodczas gdy jej wszystkie inne formy przeszły prawdziwą rewolucję, chociażby poprzez duży skok technologiczny. Co prawda zmieniła nieco strukturę techniczną, bo dziś, zamiast malować na murach, najczęściej decydujemy się na nowoczesne reklamy świetlne, czyli neony reklamowe, jednak sposób, przekaz i efektywność pozostała bez zmian.

fot. pixabaycom | cc0

Jakie są zalety neonów reklamowych?

Główną zaletą neonów reklamowych jest to, że docierają do odbiorcy nawet po zachodzie słońca. Neonów nie trzeba dodatkowo oświetlać, jak banerów, czy plakatów, ponieważ są one widoczne z daleka i wyróżniają się ciekawą kolorystyką. Odbiorcy takiej reklamy mimowolnie zwracają na nią uwagę. Reklama świetlna jest również dużo tańsza od reklamy radiowej, czy telewizyjnej, co pozwoli na oszczędności w rozwijającej się firmie. Profesjonalnie zaprojektowany, ciekawy i designerski neon może także stać się wizytówką naszej firmy. Poza napisami można tworzyć także ciekawe grafiki, logotypy, co poza funkcją reklamową, może być także dekoracją. Szukając firmy, która zajmie się naszym neonem reklamowym, warto wybrać taką, która zrobi to kompleksowo, czyli od projektu, aż po montaż neonu.

Jakie są rodzaje neonów reklamowych?

Neony reklamowe są coraz popularniejsze, co można zauważyć, chociażby patrząc na powstające muzea neonów, czy ulice wypełnione zabytkowymi neonami. Na jaki rodzaj reklamy świetlnej się zdecydować? Reklama tego typu może przybrać dowolny kształt oraz rozmiar. Najpopularniejsze neony reklamowe, to te wypełnione mieszanką gazów. Za konkretny kolor odpowiada skład gazu i kolor rurek nim wypełnionych. Inną, energooszczędną formą reklamy świetlnej są neony ledowe. Jest to tańsza opcja dla neonów gazowych, a i wybór dostępnych kolorów jest większy. Dzięki solidnej oprawie takich neonów są one odporne na warunki atmosferyczne, dzięki czemu możemy bez problemu montować je zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków. Innym rodzajem reklamy świetlnej są litery blokowe, w których źródło światła skierowane jest na podłoże. Nocą litery mają podświetlony obrys. Jest to nazywane efektem halo. Rodzaj reklamy świetlnej, na którą się zdecydujemy zależy więc od oczekiwań, budżetu oraz indywidualnych upodobań.