Ulotki w firmie

Ulotki w firmie jako skuteczna forma reklamy znane są już od dziesiątek lat. I choć wraz z postępem technologicznym, wszystkie działania reklamowe i nie tylko, przeniosły się do sieci, ulotki mimo obaw wielu specjalistów, wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem. Uważane przez niektórych za reklamowy relikt przeszłości, mają bardzo szerokie zastosowanie. Nawet największe światowe marki, doceniają ulotki jako skuteczny sposób na poinformowanie klientów o swoim istnieniu, na przykład, gdy mamy do czynienia z otwarciem kolejnej siedziby firmy, oferującej usługi lokalne, jako sposób na przedstawienie swojej oferty konkretnej grupie docelowej oraz jako materiały informacyjne, na przykład menu lub akcja promocyjna.

fot. pixabaycom | cc0

Krótka historia ulotki

Początek pojawienia się ulotek jako formy reklamy wiąże się przeważnie z wynalezieniem przez Gutenberga prasy drukarskiej. Miało to miejsce już w połowie XV wieku. Postęp technologiczny umożliwił stosowanie tego materiału reklamowego na szeroką skalę. Nikt nie wie jednak, czy ulotek nie stosowano już wcześniej, jednak w małej, lokalnej skali, ponieważ ich produkcja wiązała się z bardzo dużymi kosztami produkcji.

Dostępne obecnie źródła, jasno wskazują, że ulotki stały się niezwykle popularne niemal natychmiast po pojawieniu się prasy drukarskiej. Ich roznoszenie było wtedy najskuteczniejszą formą reklamowania o swoich usługach. Potencjał ulotek został niezwykle szybko zauważony przez duże firmy i instytucje, które wykorzystywały je również w celach informacyjnych. Ulotki w firmie do dziś cieszą się dużą popularnością, nie zważywszy na fakt, tak ogromnego przez ostatnie lata postępu technologicznego.

Ulotki w firmie — główne zalety

Wykorzystywanie ulotek w firmie ma wiele zalet, główne z nich to:

  • niskie koszty produkcji, dzięki czemu nawet małe firmy, które nie posiadają potężnych budżetów
  • marketingowych, będą mogły skorzystać z tej formy reklamy
  • jak pokazują badania, ulotki pozostawione w skrzynkach pocztowych, są czytane o wiele częściej
  • niż te same wiadomości wysłane na e-mail
  • możliwości dotarcia do dowolnie określonej i dowolnie dużej grupy odbiorców
  • możliwości przekazania na ulotce dowolnej treści
  • informacje zawarte na ulotce, o ile będą przydatne w przyszłości lub są wystarczająco interesujące,
  • będą przechowywane przez długi czas